1,9 BXE Szarpie przy przyspieszaniu 2-2,5 tyś obrotów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • marcin752512
    Classic
    • 2010
    • 3

    1,9 BXE Szarpie przy przyspieszaniu 2-2,5 tyś obrotów

    Witam

    Na wstępnie chciałbym się przywitać na forum, długo już byłem biernym userem.

    Mam dziwny problem ze zmianą biegów lub sprzęgłem. W aucie raz na jakiś czas mam problem z wrzucaniem biegów, "haczą" szczególnie przy redukcji np z 3 na 5, 4 na 2 itd.
    Problem jest zdecydowanie mniejszy przy znianach w górę np 3 na 4.

    Ostatnio też dziwnie chrobocze pedał sprzęgła.
    ASO nie widzi problemów, regulowali linki ale nie wiele to pomogło.

    Generalnie da się jeździć ale nie działa to tak jak powinno

    Teraz do sedna, wczoraj byłem na przeglądzie technicznym (hamulce są OK), ale jak to na przeglądzie były mocno testowane auto kilkukrotnie wypadało aż z rolek.
    Po przeglądzie przez 2km biegi chodziły super, wręcz ideał, pedał sprzęgła miekko i bez chrobotania, później sytuacja wróciła do "normy".

    Mam ktoś pomysł co jest powodem, może wysprzęglik? gdzieś ucieka powietrze?

    ASO wcześniej proponowało wymiana sprzęgła ale nie poszedłem na to narazie...


    Dzięki za podpowiedzi,
    Pozdrawiam
    Maro
    marcin752512
  • blaster
    Drive
    • 2009
    • 69
    • Octavia II (1Z3)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    #2
    1,9 BXE Szarpie przy przyspieszaniu 2-2,5 tyś obrotów

    Witam
    Mam octavie 2006 r - przebieg 260 tyś (prawdziwe) auto po zmianie mapy przy 170 tyś.

    Auto zaczęło nierówno pracować szarpać przebieg ok 240tyś przy przyspieszaniu dodatkowo stukanie na zimnym i na ciepłym typowe dla dwumasy - Wymieniłem niedawno sprzęgło z dwumasą zestaw LUKa .

    Wszystko było ok przez 300-400 km i znowu powróciło szarpanie przy normalnym przyspieszaniu w zakresie 2- 2,5 tyś to jest tak jak by nie miał mocy i nagle kopnięcie. Dodatkowo na zimym silniku jest lepiej ale na gorącym zaczyna nierówno pracować na wolnych obrotach przy delikatnym wciśnięciu sprzęgła słychać postukiwania ze sprzęgła ( trzeba mieć otwarte drzwi by było słychać...to nie jest ewidentne walenie dwumasy rytmiczne ale to nie są te udeżenia i tylko przy wciskaniu i wciśniętym sprzęgle...
    Czasami przy zapalaniu potrafi mocno zakołysać nie jest to regulą raz na 10 uruchomień silnika ....

    Pytanie czy winą powracających szarpnięć - nierównej pracy może być pompowtrysk? który po odłączeniu akumulatora do wymiany (poprawił się nie wiem i znowu zaczął źle pracować) - komputer nie ma żadnych błędów ....

    NIE MOGE UWIEŻYĆ BY DWUMASA WALIŁA PO 400 KM

    Jak wciskam pedał w podłogę auto chodzi gładko nie ma problemów z przyspieszaniem ma sporą moc bez wahnięć....

    Proszę o sugestię Sprzęgło z dwumasą kupiłem za 1600 zł z hurtowni na zniżkach warsztatowych.

    Komentarz

    • mackowski
      Rider
      • 2008
      • 310
      • Superb III (3V3)
      • AZV 2.0 TDI 140 KM

      #3
      blaster wiem z własnego doświadczenia, że nowy Luk potrafi się spierd... w krótkim czasie.. W moim poprzednim aucie wymieniony komplet siadł po ok 2k km. Zapomnij tez o reklamacji, bo dla nich coś takiego po prostu nie istnieje.
      Skoro piszesz, że przy odpalonym silniku na postoju słychać metaliczny stukot, który można w jakiś sposób "pobudzić, regulować" operując sprzęgłem, niestety ale to prawdopodobnie znowu to samo.

      Odnośnie pompek, zrób logi, gr 13 i zobaczysz w jakim są stanie. Może masz już wyrobione gniazda i gdzieś się kołyszą..? Bez sprawdzenia można wróżyć z fusów, ale moim zdaniem to dwumas.

      PS. Może głupio zapytam, ale jesteś pewny, że Twój mechanik wymienił Ci to sprzęgło? Dzisiaj już nic mnie nie zdziwi, więc..
      O2 FL 2.0 TDI ==>> http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=71836
      Maciej
      Kierownice MF, tempomaty, MFA w grupie VAG Skoda, VW, Seat, Audi. Montaż, kodowanie sterowników, sterowniki, wiązki i inne..

      Komentarz

      • rOBERTO795
        RS
        • 2009
        • 3465
        • Octavia III (5E3)
        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

        #4
        Wykonaj diagnostykę komputerową- logi na początek aby wyeliminować osprzęt.
        OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

        DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

        Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

        Komentarz

        • marcinvw78
          Classic
          • 2014
          • 6

          #5
          Re: 1,9 BXE Szarpie przy przyspieszaniu 2-2,5 tyś obrotów

          Zamieszczone przez blaster
          Witam
          Mam octavie 2006 r - przebieg 260 tyś (prawdziwe) auto po zmianie mapy przy 170 tyś.

          Auto zaczęło nierówno pracować szarpać przebieg ok 240tyś przy przyspieszaniu dodatkowo stukanie na zimnym i na ciepłym typowe dla dwumasy - Wymieniłem niedawno sprzęgło z dwumasą zestaw LUKa .

          Wszystko było ok przez 300-400 km i znowu powróciło szarpanie przy normalnym przyspieszaniu w zakresie 2- 2,5 tyś to jest tak jak by nie miał mocy i nagle kopnięcie. Dodatkowo na zimym silniku jest lepiej ale na gorącym zaczyna nierówno pracować na wolnych obrotach przy delikatnym wciśnięciu sprzęgła słychać postukiwania ze sprzęgła ( trzeba mieć otwarte drzwi by było słychać...to nie jest ewidentne walenie dwumasy rytmiczne ale to nie są te udeżenia i tylko przy wciskaniu i wciśniętym sprzęgle...
          Czasami przy zapalaniu potrafi mocno zakołysać nie jest to regulą raz na 10 uruchomień silnika ....

          Pytanie czy winą powracających szarpnięć - nierównej pracy może być pompowtrysk? który po odłączeniu akumulatora do wymiany (poprawił się nie wiem i znowu zaczął źle pracować) - komputer nie ma żadnych błędów ....

          NIE MOGE UWIEŻYĆ BY DWUMASA WALIŁA PO 400 KM

          Jak wciskam pedał w podłogę auto chodzi gładko nie ma problemów z przyspieszaniem ma sporą moc bez wahnięć....

          Proszę o sugestię Sprzęgło z dwumasą kupiłem za 1600 zł z hurtowni na zniżkach warsztatowych.
          Proponuję obejrzeć dokładnie wałek rozrządu,miałem kilka przypadków w ASO że były wytarte krzywki zaworowe aczkolwiek pompki również do wglądu wartości od -2.80 do 2.80,na końcu ciśnienie sprężania bo jak słaby cylinder to pompka będzie podlewała więcej ropki żeby pracę wyrównać.
          Oddam za grosze nowe klamki wewnętrzne do O2 FL

          Komentarz

          • blaster
            Drive
            • 2009
            • 69
            • Octavia II (1Z3)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Sprawdzałem na kompie i gadałem z gościem z serwisu znajomy szwagra ....

            Potwierdził sprawdzenie krzywek !!!!

            Oraz zasugerował sprawdzenie kabli do wtrysków...

            Ciśnienie opadania prawidłowe równe na wszystkich cyl. BLOK 18 jeżeli dobrze pamiętam sugeruje że pompki są OK

            Dzięki

            Za kilka dni wezmę się do roboty bo uszczelkę już kupiłem pod klamoty

            Komentarz

            • martii
              Classic
              • 2014
              • 2

              #7
              Mam przebieg prawie 170 tyś. Samochód kupiłem przy przebiegu 160 tyś., VW Touran 1.9 TDI BLS, a więc z DPF, sprowadzony z Niemiec. Od początku już wyczuwalne było drżenie przy ruszaniu. Z początku myślałem, że TDI tak mają, ale po drążeniu tematu jednak obstawiam na dwumasę. Potem zaczęło się nierównomierne przyśpieszanie na 1, 2, czasem 3 biegu, taka zawiecha na ok. 1-3 sek. jakby turbo mieliło i nie mogło pompować, jakby sprzęgło się ślizgało, odgłos szurania przy ok. 1900 obr/min, szarpnięcie i dalej szedł już fajnie. Z początku podejrzewałem, że kierownice turbo się przycinają, ale teraz wydaje mi się, że to również ma związek z padającą dwumasą. Pewnie to trudno w jakiś sposób powiązać, ale znalazłem jakiegoś posta na forum Tourana, że gościu miał podobne objawy i po wymianie koła dwumasowego wszystko powróciło do normy. Sprawa była by prosta, ale mój mechanik jest dość sceptyczny do tej diagnozy i w związku z tym, że w tym miesiącu miał 2 TDI z wytartymi wałkami rozrządu (jeden Touran przy przebiegu 100 tyś. – normalnie szok!!! chyba że kręcony) chce zajrzeć pod głowicę zbadać mój wałek bo niby podobne objawy. Co do mojego silnika to raczej nie mam zastrzeżeń, zapala na dotyk, nie ma żadnych niepokojących odgłosów, stuków, kręci ok., może jest głośny na wysokich obrotach, ale TDI chyba tak mają. Wydaje mi się również, że w upalne dni problem się nieco nasila, czasami pojawia się lekkie uderzenie przy zapalaniu, poza tym pedał sprzęgła miękki, aczkolwiek lekkie wyczuwalne drgania w dolnym i górnym położeniu, tak więc m.in., z tych powodów obstawiam jednak na dwumasę. Za niecałe 2 tyg. jestem umówiony z mechanikiem na sprawdzenie wałka i jeżeli okaże się dobry to z pewnością wymienię koło dwumasowe.

              Co do twojego przypadku blaster, to bardzo dziwne jest to, że po wymianie dwumasy wszystko było ok przez 300 – 400km. Nawet jeżeli to nie była dwumasa to jak wytłumaczysz tą nagłą poprawę?

              Komentarz

              • blaster
                Drive
                • 2009
                • 69
                • Octavia II (1Z3)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                re

                A więc

                Ściągnąłem pokrywę ...

                Krzywka pierwsza od strony rozrządu oraz na 3 cylindrze jest troszeczkę porysowana ale w miejscu wyoblenia jest idealna i pozostałe również.... zdjąłem wtyczki z wtrysków poruszałem kabelkami założyłem ponownie ... wymieniłem uszczelkę i skręciłem do kupy wszystko napisze czy się coś poprawiło.....


                Mam teorię :
                1. Czy przez odpięcie akumulatora do wymiany sprzęgła mogło to spowodować skasowanie jakiś ustawień w komputerze i po 300-400 km powróciło wszystko do normy czyli szarpania....

                2. Czy np delikatnie lejąca turbina ( leje każda) ma prawo zaburzać jakiś czujnik ciśnienia doładowania.... ( NIE MA ŻADNYCH BŁĘDÓW)

                Komentarz

                • martii
                  Classic
                  • 2014
                  • 2

                  #9
                  Ogólnie pojęcie o mechanice mam blade, ale cały czas się edukuję w temacie

                  Co do pierwszej teorii proponuję ponownie odłączyć akmulator, może znowu coś się przestawi.

                  Co do turbiny to chyba ciężko powiązać z nią występujące u ciebie objawy. Jak czytałem różne wpisy na forach to u niektórych na szarpnięcia pomagała regeneracja turbiny, czyszczenie niekoniecznie.

                  Komentarz

                  • blaster
                    Drive
                    • 2009
                    • 69
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    re

                    Turbina nie ma nic do tego mam po regeneracji.... miałem wypalony wirnik od strony spalin wiec po regeneracji auto zebrało z 10 KM więcej ( regenerowałem bo zaczynała się stara wieszać .

                    Poza tym są to zbyt gwałtowne szarpnięcia - turbina się rozkręca a jak auto bytuje to nie szarpie idzie jak burza...

                    Może nie wspomniałem 100 tyś temu była wgrywana mapa na ok 140 KM z przeniesionym na wyższy zakres obrotów pełnym momentem.


                    Dzwoniłem do gościa w KATOWICACH jakiś szpec od programów i diagnostyki....

                    facet zakrzyczał 150 za diagnozę i 1200 zł za soft (korekcja) chyba go ostro Pop......o

                    Myśle nad sprawdzeniem kompresji i próbie olejowej gdyby wyszło coś nie tak ( wypalony zawór )

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #11
                      A ile ma kosztowac program do BXE - 500zl :twisted: Oczywiscie w cenie pomiar na hamowni obciazeniowej :lol:
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • rOBERTO795
                        RS
                        • 2009
                        • 3465
                        • Octavia III (5E3)
                        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez Maicroft
                        A ile ma kosztowac program do BXE - 500zl :twisted: Oczywiscie w cenie pomiar na hamowni obciazeniowej :lol:
                        Gotowiwc pewnie i z 450 .
                        OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                        DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                        Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                        Komentarz

                        • alxxx
                          RS
                          • 2010
                          • 1823
                          • Octavia I (1U2)
                          • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                          #13
                          blaster, wciapnij do sterownika serie i wtedy rób diagnostykę.
                          VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                          Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                          Komentarz

                          • WojtekDM
                            Ambiente
                            • 2014
                            • 119

                            #14
                            Zamieszczone przez rOBERTO795
                            Zamieszczone przez Maicroft
                            A ile ma kosztowac program do BXE - 500zl :twisted: Oczywiscie w cenie pomiar na hamowni obciazeniowej :lol:
                            Gotowiwc pewnie i z 450 .
                            I turbina z upalonym wirnikiem
                            Skoda Octavia RS Combi 2006
                            BWA w serii 214KM/303Nm, aktualnie 263KM/384Nm, Black Magic
                            http://www.dynamech.pl
                            Serwis & regeneracja turbosprężarek

                            Komentarz

                            • blaster
                              Drive
                              • 2009
                              • 69
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              #15
                              re

                              Zamieszczone przez alxxx
                              blaster, wciapnij do sterownika serie i wtedy rób diagnostykę.
                              Jak wciapnij.... ?

                              Komentarz

                              Pracuję...